Články

„Problém obřího rozsahu“, tvrdí zástupce klientů

Praha – Při uzavírání smluv životního pojištění se spořicí složkou vznikl podle zástupců poškozených klientů systémový problém obřího rozsahu. Může jít až o milion neplatných smluv a o škody v řádech desítek miliard korun, včetně dopadu do státního rozpočtu.

Podle nich to vyplývá z pravomocných rozhodnutí finančního arbitra, která se týkají České pojišťovny a pojišťovny AXA. Poškození klienti to dnes uvedli na tiskové konferenci.

Pojišťovny již dříve na nález arbitra reagovaly tak, že rozhodnutí se týká jen konkrétní pojistné smlouvy, a není ho tak možné vztahovat plošně na všechny produkty investičního životního pojištění. Současně je chtějí rozporovat u nezávislého soudu.

Skryté poplatky a nízké plnění

„Klienti nejméně dvou pojišťoven už mají v rukou pravomocné nálezy finančního arbitra, že jejich smlouvy na investiční životní pojištění jsou neplatné a že jim pojišťovny mají vrátit všechny peníze, které jim klienti v průběhu let zaplatili. Protože si klienti tímto kolečkem již prošli, chtějí upozornit ostatní stejně postižené lidi na celý problém a dát návod, jak postupovat. Důležité je totiž například přerušit běh případného promlčení,“ uvedl dnes mluvčí poškozených klientů Jiří Chvojka.

Za celou kauzou stála podle Chvojky snaha o ovládnutí nového segmentu trhu a klientům byl nabízen produkt jako výhodná forma spoření. Zprostředkovatelé a prodejci byli motivováni vysokými provizemi, takže tento produkt nabízeli primárně. Odměna dosahovala až 200 procent roční splátky pojistného. Jen Česká pojišťovna podle výroční zprávy uzavírala asi 150 000 pojistek ročně, když z daňových důvodů činila optimální výše pojistného 12 000 korun ročně.

 

Zdroj: Aktuálně.cz

Kontaktujte nás

Rychlý kontakt